EXAMPLE OF SPOOF TEXT: Goat Jumping into Deep Hole

Kursus Inggris – Again this is a funny story. What makes the story funny? That is the point. W know that a spoof text is a text which is arranged in orientation, events, and twist. The last elements in that text structure, the twist, is making the story funny. See the sample below!
Goat Jumping into Deep Hole
Two men were walking through the woods and come across a very big deep hole. “Wow…that looks deep.” One replied,”Sure does… toss a few pebbles in there and we will see how deep this hole is.” Then they pick up a few pebbles and throw them in and wait… no noise “Geeez. That is really deep… here.. throw one of these great big rocks down there. Those should make a noise.” After that, they pick up a couple football-sized rocks and toss them into the hole and wait… and wait. but no noise they heard.

Wow.. They were really impressed with how deep hole it was. They look at each other in amazement. One gets a determined look on his face and says, “Hey…over here in the weeds, there’s a railroad tie. Help me carry it over here. When we toss railroad tie in this hole, it’s must make some noise.”

The two men drag the heavy tie over to the hole and heave it in. But, not a sound comes from the hole. Suddenly, out of the nearby woods, a goat appears, running like the wind. It rushes toward the two men, then right past them, running as fast as its legs will carry it. Suddenly it leaps in the air and into the hole. The goat disappeared into the deep hole.

The two men are astonished with what they’ve just seen. How could a goat jump into the hole? Then, not long after that, out of the woods comes a farmer. He seemed to seek something and asked to the two men, “Hey two guys… have you seen my goat out here?”

Feeling amazing with what they saw of a goat jumping to the hole, they answer straightly,”You bet we did! Craziest thing I’ve ever seen! A goat came running like crazy and just jumped into this hole!”

The farmer thought a moment and said, “That could not have been my goat. Because my goat was chained to a railroad tie.” Then he left the two men.
Bagi yang masih kurang pahama dengan cara membaca teks bahasa Inggrisnya, bisa membaca terjemahan dari bahasa Iggrisnya.
Kambing Melompat kedalam Lubang yang Dalam

contoh spoof text tentang kambing melompat

Cerita lucu seekora kambing masuk jurang sebagai contoh spoof text

Dua laki-laki berjalan melalui hutan dan menemukan lubang sangat dalam. “Wow… terlihat dalam sekali.

“Salah satu menjawab, “..ayo melemparkan beberapa kerikil di sana dan kita lihat seberapa dalam lubang ini.” Maka mereka mengambil beberapa kerikil dan melemparkan dan tunggu… tidak ada suara ” benar-benar dalamayo kita lempar lagi satu batu besar ke lubang itu. Pasti terdengar suara” Setelah itu, mereka mengambil beberapa batu berukuran bola dan melemparkan ke dalam lubang dan tunggu… dan menunggu. tetapi tidak ada suara yang mereka dengar.

Wow… Mereka benar-benar terkesan dengan kedalaman lubang itu. Mereka melihat satu sama lain dengan takjub. Salah satu melihat besi rel kereta dan berkata, “Hei… di sini ada besi rel. Bantu saya membawanya. Kita melemparkan besi rel ke lubang ini,pasti ada suara keras”

Dua orang itupun meraki besa rel itu dan membawahnya dan melemparkannya ke lubang itu. Namun, tidak suara yang datang dari lubang. Tiba-tiba, dari hutan, seekor kambing muncul, menjalankan seperti angin. Ia bergegas menuju dua laki-laki, kemudian melewati mereka. Tiba-tiba kambing itu melompat ke udara dan masuk ke dalam lubang. Kambing itu menghilang ke dalam lubang yang dalam.

Dua orang itu terheran atas apa yang mereka baru saksikan. Bagaimana bisa kambing melompat ke dalam lubang yang dalam itu? Kemudian, tak lama setelah itu, keluarlah dari hutan seorang petani. Dia tampak untuk sedang mencari cari sesuatu dan bertanya kepad 2 orang itu, “Hei… Apakah kalian melihat kambingĀ  saya di sini?”

Merasa keheranan luar biasa dengan apa yang mereka arusan lihat, seekor kambing melompat ke lubang, merekapun menjawab langsung , “Anda kira kami yang melakukan! Hal paling gila barusan saya lihat! Seekor kambing datang berlari seperti orang gila dan tiba-tibaa melompat ke dalam lubang ini!”
Petani itupun berpikir sejenak dan berkata, “itu tidak mungkin kambing saya. Tadi saya ikat kambing itu di rel kereta itu.” Kemudian iapergi meninggalkan dua laki-laki itu.

Begiutlah contoh spoof text yang sangat lucu, bukan? Teks spoof itu cerita lucu karena ada unsur twist tersebut. Ketiadaan unsur twist dalam cerita spoof tiaka akan berguna kita sekarang.

Note: This example of spoof text is rewritten from: www.funnies.com

EXAMPLE OF SPOOF TEXT: Goat Jumping into Deep Hole | englishadmin | 4.5